VOP
- Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné podmínky „VOP“ tvoří součást smlouvy o poskytování služeb, tj. přístupu k internetu (dále jen „Smlouva“), kterou „objednatel“ uzavřel se společností Prosper Trading a.s., se sídlem Umělecká 305/1, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava, IČ: 47677791 (dále jen „poskytovatel“). Všeobecné podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran při užívání a poskytování služeb, tj. přístupu k internetu (dále jen „služeb“).
- Uzavření Smlouvy
Smlouvu lze dle aktuálních podmínek uzavřít po dohodě smluvním stran osobně podepsáním v sídle poskytovatele nebo doručením podepsaného vyhotovení prostřednictvím České pošty, s. p.
- Obsah Smlouvy
Obsah Smlouvy, resp. vzor smlouvy, je k dispozici na www.prosper-trading.cz. V případě rozporu mezi Smlouvou a těmito všeobecnými podmínkami mají přednost ustanovení Smlouvy.
- Zahájení poskytování služeb
Služba je zahájena v co nejkratší lhůtě, ve které je to s přihlédnutím k technickým a obchodním podmínkám možné, není-li mezi smluvními stranami dohodnuto jinak, tak nejpozději do 7 dnů od podpisu smlouvy. Účinnost smlouvy nastává dnem zahájení poskytování služeb.
- Doba trvání Smlouvy, ukončení smlouvy
- Smlouva se uzavírá na dobu určitou nebo neurčitou. Doba trvání Smlouvy je zpravidla uvedena ve Smlouvě či jejím dodatku.
Nedá-li objednatel vědět poskytovateli nejpozději 30 dnů předem, že chce Smlouvu ukončit k datu, kdy uplyne sjednaná doba jejího trvání, automaticky se a prodlužuje o jeden rok.
Obě smluvní strany jsou oprávněny ukončit tuto smlouvu písemnou výpovědí i bez udání důvodů. Výpovědní doba činí jeden (1) měsíc a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, v němž došlo k doručení výpovědi druhé smluvní straně.
- Tuto smlouvu leze ukončit také písemnou dohodou obou smluvních stran.
- Objednatel může kdykoliv od Smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
- Změny Smlouvy
- změně údajů objednatele uvedených ve Smlouvě je nutné kontaktovat poskytovatele telefonicky na 595 133 637 nebo elektronicky na email prosper@prosper-trading.cz do 14 dnů ode dne, kdy taková změna nastala, a doložit doklad, který ji osvědčuje.
- Poskytovatel se zavazuje zveřejňovat informace o změnách či ukončení Služeb zejména prostřednictvím písemných oznámení.
- Změnu Smlouvy poskytovatel oznámí objednateli zpravidla jeden měsíc přede dnem účinnosti změny Smlouvy.
- Specifikace služeb
- Poskytovatel poskytuje v objektu Palác Elektra, Umělecká 305/1, 702 00 Ostrava následující služby:
- Přístup ke světové síti INTERNET pomoci vnitřního rozvodu metalického vedeni. Jedna se o sdílené symetrické připojení 40Mbit/s.
Poskytovatel mimo výše uvedené neposkytuje žádné další služby, jako jsou příchozí, odchozí telefonní hovory, bezplatná tísňová volání, služby krátkých textových zpráv či multimediálních zpráv.
- Přístup ke světové síti internet je řešen prostřednictvím datové zásuvky (RJ45), poskytovatel neposkytuje objednateli žádné zařízení. Objednatel je odpovědný za instalaci, provoz a údržbu jeho zařízení případně dalšího vybavení potřebného pro přístup ke službám poskytovatele. Všechno zařízení objednatele musí splňovat právní a technické normy a obvyklé standardy a musí být provozováno v souladu s technickými předpisy a technickou specifikací uváděnou výrobcem zařízení. Objednatel nese odpovědnost za škody způsobené porušením těchto svých povinností.
- Objednatel se zavazuje provést na své straně veškerá opatření potřebná k zabránění zneužití služeb poskytovatele. Objednatel je odpovědný za následky takového zneužití, pokud k němu dojde, a poskytovatel je oprávněn postupovat dle bodu 4. tohoto článku.
- Objednatel se zavazuje využívat poskytované služby v souladu s platnými právními předpisy. Objednatel nesmí užít ani nesmí umožnit třetí osobě, a to ani z nedbalosti, užití služby k účelům, které jsou v rozporu s platnými právními předpisy. Užití služeb v rozporu s tímto odstavcem je považováno za zneužití služeb. Je-li podezření, že objednatel zneužívá služeb nebo neprovedl opatření potřebná k zabránění zneužití služeb jinou osobou a nesjedná nápravu ani na základě výzvy poskytovatele v jím stanovené lhůtě, je poskytovatel oprávněn Smlouvu vypovědět s výpovědní lhůtou 7 dní ode dne doručení výpovědi objednateli.
- Omezení a přerušení poskytování Služeb
Poskytovatel je oprávněn okamžitě omezit či přerušit poskytování Služeb v následujících případech:
- nastanou-li závažné technické nebo provozní důvody, zejména hrozí-li nebo dojde-li k narušení bezpečnosti a integrity sítě
- nastane-li krizový stav, živelní pohroma nebo ohrožení bezpečnosti státu;
- na základě zákona nebo rozhodnutí soudního či správního orgánu.
- Cena a platební podmínky
- Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, pak poskytovatel účtuje za poskytnuté Služby měsíční paušální částku ve výši 1.500,- Kč bez DPH, k této částce bude přičteno DPH v příslušné výši. Cenu za Službu jsou účtovány ode dne zahájení služby.
- Cena služeb se hradí na základě faktury vystavené poskytovatelem vždy k prvnímu (1.) dni daného kalendářního měsíce se splatností faktury 14 dní ode dne vystavení faktury.
- V případě prodlení objednatele s úhradou řádně vystavené faktury, je poskytovatel oprávněn účtovat objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do 14 kalendářních dnů ode dne doručení jejich vyúčtování.
- Reklamace
- Objednatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou službu v souladu s platnými právními předpisy. Reklamaci je třeba uplatnit buď
- písemně na adrese sídla poskytovatele, tj. Prosper Trading a. s. , Umělecká 305/1, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava, nebo
- telefonicky na tel. č. +420 595 133 637, nebo
- prostřednictvím e-mailu na prosper@prosper-trading.cz.
- Reklamaci na vyúčtování ceny nebo služby je objednatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu nebo dodání služby, jinak právo zanikne.
- Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnost úhrady vyúčtovaných cen za poskytnuté služby a účastník je povinen zaplatit účtovanou částku za poskytnuté služby v plné výši do stanoveného data splatnosti.
- Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.
- V případě, že bude reklamace shledána oprávněnou, bude objednateli vrácen přeplatek nebo již zaplacená cena účtovaná za vadně poskytnutou službu, a to nejpozději do 1 měsíce od vyřízení reklamace.
- Nebude-li objednatel s řešením reklamace souhlasit, může do jednoho (1) měsíce od vyřízení reklamace uplatnit námitky proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu.
- Poskytovatel neodpovídá objednateli za jakoukoli újmu (ať už skutečnou škodu, ušlý zisk, či jinou újmu), která mu vznikne v důsledku omezení, přerušení, neposkytnutí, vadného poskytnutí či nedodržení úrovně kvality služeb.
- Poskytovatel neodpovídá za újmu, která vznikne jako důsledek překročení meze kapacity, poruchy, opravy nebo údržby komunikační sítě či její části, ani za ušlý zisk, ztrátu obchodních zakázek a dodávek.
- Poskytovatel odpovídá pouze za škodu, která vznikla hrubým porušením povinností vyplývajících ze Smlouvy a těchto podmínek, pokud k takovémuto porušení došlo úmyslným jednáním nebo hrubou nedbalostí zaměstnanců nebo zástupců poskytovatele. V případě neposkytnutí služeb dle Smlouvy je odpovědnost poskytovatele vůči zákazníkovi omezena na povinnost odstranit urychleně závadu.
- Bezpečnost, ochrana soukromí a dat objednatele
- Poskytovatel nezpracovává na základě nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 – GDPR žádné provozní údaje, jimiž jsou zejména údaje o datových přenosech ani lokalizační údaje, jimiž se rozumí jakékoli údaje zpracovávané v síti elektronických komunikací, které určují zeměpisnou polohu koncového zařízení objednatele veřejně dostupné služby elektronických komunikací.
- Poskytovatel neposkytuje veřejně dostupnou telefonní službu, z toho důvodu nevyžaduje rozhodnutí objednatele o uvedení jeho osobních či identifikačních údajů v účastnickém seznamu v souladu s §41, odst. 3 zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích ve znění pozdějších předpisů.
- Poskytovatel zpracovává osobní údaje objednatelů v souladu s platnými právními předpisy, pouze v rozsahu identifikačních a osobních údajů nutných pro uzavření Smlouvy.
- Závěrečná ustanovení
- Bude-li některé ustanovení všeobecných podmínek či Smlouvy shledáno neplatným, nezákonným nebo nevynutitelným, nebude tím dotčena platnost, zákonnost a vynutitelnost ostatních ustanovení všeobecných podmínek či Smlouvy.
- objednatel je povinen nahlásit poskytovateli své kontaktní telefonní číslo a dále svou kontaktní e-mailovou adresu. Poskytovatel má právo přednostně používat pro komunikaci s objednatelem nahlášenou e-mailovou adresu objednatele, a to i pro doručování písemností. Pokud objednatel neoznámí poskytovateli změnu e-mailové adresy, má se za to, že bylo doručeno řádně, bylo-li doručeno na naposledy evidovanou e-mailovou adresu objednatele.
- Písemnosti poskytovatele, které jsou doručovány prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, jsou zasílány na adresu místa podnikání/ sídla objednatele, která je uvedena ve Smlouvě, nebo na jinou adresu, kterou si k tomuto účelu zvolí.
- Smlouva se řídí právními předpisy ČR a je uzavírána v českém jazyce.
- Případné spory vzniklé při poskytování služeb řeší poskytovatel primárně dohodou. Není-li to možné, postupuje se při řešení sporů podle příslušných ustanovení právních předpisu ČR.
- Tyto všeobecné podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2021.